Minikooli juhataja ja eelkooli/õpikooli juhendaja – Merle Luug

Merle Luug, kellel on koolieelse asutuse pedagoogi magistrikraad.

Iseloomustaksin end, kui julgelt ja riskivabalt kaugusse vaatavat ja edasipürgivat inimest. Mulle meeldib tegutseda ja armastan toimekaid inimesi. Armastan meisterdada, luua ja ehitada. Mulle meeldivad väga paljud asjad ja süttin pisemagi idee tekkimisel. Minu hüüdnimi ongi Säde 🙂 Oma andeks ei pea ma nii väga laste õpetamist, kui just lastega tegutsemist. Mulle meeldib laste siirus ja rõõm ning ma tahaksin neiski leida üles kire, mis neid sütitab

Mulle meeldivad väga paljud asjad ja küsimus lemmiku kohta ajab mind väga segadusse. Erinevatel aegadel meeldivad mulle erinevad tegevused: vahel ei saa kudumisest ja heegeldamisest eemale, siis tuleb suur soov remonti teha, siis aga kokkaks hommikust õhtuni. Vähe on asju, millega ma tegelenud ei ole või mis mulle rõõmu ei paku.

Annete otsimise Minikool leidis üles inimesed, kes on pühendunud ja sidunud oma elu mingi omale südamelähedase tegevusega ning me soovime tutvustada lastele oma andeid ja seeläbi lasta lapsel leida tegevus, mis teda köidab ja sütitab.

Eelkooli juhendaja – Maie Kuusk

Lõpetasin Tartu Õpetajate Seminari klassiõpetaja eriala inglise keele lisaga.
Olen töötanud õpetajana viimsed 18 aastat, 17 neist Tartu Miina Härma Gümnaasiumis.

Eelkooli ja eelkooliealiste lastega tegelemisega olen olnud seotud 15 aastat – mul on olnud võimalus õpetada nii gruppe kui ka lapsi individuaalselt ja paaris.
Töövälisel ajal meeldib mulle vahel ahju ees istuda ja mõnda küpsetist välja võluda. Mõnikord õmblen natuke, talvel koon ja heegeldan, eriti naudin mänguasjade tegemist.

Mul on kaks last, sellest sügisest siis mõlemad ka koolilapsed. Seetõttu tean, et kuiväga lapsevanemana ka ei pingutaks, siis lapse õppimise hakkamise eelduseks on siiski huvi ja motivatsioon.

“Kellelegi ei saa midagi õpetada. Neid saab panna ainult mõtlema” (Sokrates)

 

Õmbluskooli ja Meistrikooli juhendaja – Maarja Sööt

Maarja Sööt on 2015. a lõpetanud Tartu Kõrgema Kunstikooli nahadisaini eriala ning on tänasel päeval ettevõtja, kes tegeleb nahast aksessuaaride disaini ja valmistamisega ning nahatöötubade läbiviimisega nii täiskasvanutele kui ka lastele. Eriti paelub teda multifunktrsionaalsete süsteemide ja toodete välja töötamine. Maarja tegemistega saab tutvuda nii tema kodulehelfacebookis kui ka instagramis. Minikoolis juhendab ta õmblemise ja meisterdamise ringe, kus laps õpib tundma erinevaid materjale ja töövõtteid ning neid loovalt kasutama.

Õmblemise ehk moe- ja käsitööringis tegeleme esmalt värvide tundmaõppimise ja kombineerimisega. Seejärel rakendame teadmisi praktilistes töödes, mille käigus saab õppida nii tikkimist, õmblemist, kudumist kui ka heegeldamist. Näiteks valmistame nõelapatju, pajalappe, helkureid, võtmehoidjaid, käepaelu, poekotte ja muid vanusele jõukohaseid tooteid. Õppida saab ka nööpide õmblemist, riiete paikamist ning nukule või endale rõivaste kavandamist.

Meistrikoolis ehk meisterdamise ringis tegeleme samuti esmalt värvusõpetusega. Seejärel meisterdame käepärastest vahenditest erinevaid praktilisi esemeid. Näiteks valmistame pimedateks sügisöödeks laternaid, talveks lindudele söögimaju, näitemängukoolile teatritarbeid ning mõnusat õhkkonda loovaid unenäopüüdjaid.

Näitemängukooli juhendaja – Triin Napa

Erialalt olen põhikooli mitme aine õpetaja. Mulle meeldib õpetada ja tegeleda käsitööga, eriti õmblemisega.

Minu esimene õpetaja oli väga entusiastlik ja soe ning tõenäoliselt tema olek inspireeris mind üha rohkem oma mängudes õpetaja rolli võtma. Nii olen ma kooli ja õpetamist mänginud enda koolitee algusest saadik kuni ühel hetkel õppisingi õpetajaks.

Kuna nii ema, tädi kui ka vanaema on alati midagi ise teinud – õmmelnud, kudunud, tikkinud, siis hakkasin ka mina käsitööga varakult tegelema. Esialgu istusin ma vaid ema kõrval õmblusmasina taga, siis said mu moeloomingut kanda nukud ning 7. klassis õmblesin ja kudusin juba endale pluuse, kampsuneid, millega ka kodust välja julgesin minna.

Minu meelest mängib oma huvi ja ande leidmisel suurt rolli proovimine ja julgustamine. Seega saab näitemängukoolis laps ise proovida erinevaid teatri ja näitlemisega seotud tegevusi – valmistada maske ja teatrinukke, teha grimmi, kehastuda erinevateks karakteriteks, harjutada laval esinemist, tutvuda teatri põhitõdedega,  arendada mitmekülgselt eneseväljendus – ja koostööoskust. Ning seda kõike teeme lõbusalt ja julgustavate sõnade saatel.

Fotokooli juhendaja – Kadi Karro

Fotopisik minus sai alguse juba lapsepõlves, olen sellest ajast peale käes hoidnud väga erinevat tüüpi kaameraid ja soovinud saada fotograafiks nii kaua, kui mäletan. Elu suunas ikka teisi erialasid proovima ja alles nüüd, kus mul on endal lapsed, olen jõudnud lõpuks süveneda ka fotomaailma tehnilisse külge, unustamata samas neid vahetuid kogemusi, mida andis mulle päris isikliku kaamera tundma õppimine ja pildistamine oma vaistu usaldades, katse-eksitusmeetodil.

Täna on mul pagasis mitmekülgne kunsti- ja loodusteaduste alane haridus, oma ettevõte ning kaks last, kes kumbki omal moel huvituvad fotograafiast ja visuaalsest eneseväljendusest. Neid juhendades ja suunates olen kogunud mõtteid, kuidas tutvustada fotomaailma erinevas vanuses lastele. Seda kõike soovingi edasi anda ka Minikooli fotokoolis – eelkõige ikka mänguliselt ja praktiliselt. Lapsed näevad maailma teistmoodi kui täiskasvanud. Seepärast on hea, kui lapsel on julgust jäädvustada perealbumisse ka oma ainulaadne maailmavaade, fotokoolis osalemine annab neile loodetavasti selle võimaluse ja vabaduse!

Kokakooli ja Rohenäppude juhendaja – Külli Sari

Olen rõõmsameelne, rahulik, loomingulise mõtteviisiga inimene.

Minu erialadeks on käsitöömeister, õmbleja, kokk. Lisaks kutseomadustele alustasin õpinguid Tartu Ülikoolis, et saada õpetajaks.
Soovin tegeleda lastega ning läbi mängu edasi anda kogetud kogemusi ja õpitud oskusi.

Minikoolis sukeldun koos lastega toidu- ning taimemaaillma.
Veel meisterdame ning loome midagi uut vanast, kasutades looduslikke materjale.
Räägime jutte, joonistame ning laseme fantaasial lennata.

 Lemmikloomakooli juhendaja – Liisi Kulasalu

Olen Liisi ja mulle meeldib väga õppida uusi asju ning ma vaimustun kergesti. Ühel hetkel külvan oma sõbrad ja tuttavad üle oma tehtud seepidega, järgmisel hetkel on kõigil uhked ja lopsakalt kaunistatud salvrätikarbid. Hobide osas avastan ma iga aasta midagi uut, mida mulle siis kõige rohkem teha meeldib. Oma peamiseks andeks pean ma aga oskust ka teistes samasugust vaimustust tekitada, midaiganes meil siis käsil ka pole.

Oma igapäevaelus olen ma loomaarst ning ka seda tööd teen ma rõõmu ja põnevusega. Peamiselt tegelen koerte ja kassidega, aga õues võluvad mind putkedel kükitavad triiplutikad, kevadised laulvad ööbikud ja veidrad sukelduvad pardid. Loodan ka lastele edasi anda selle ande, kuidas märgata meie ümber olevat elusloodust ning selle piiritut põnevust.

Loomaringis tutvustame erinevaid lemmikloomi, nende eripärasid ja seda, mida on ühel kodus peetaval lemmikul vaja, et ta oleks õnnelik. Valime meriseale vajalikku puurivarustust, meisterdame koertele mänguasju ning mõtleme välja põnevaid viise, kuidas kass panna tubastes tingimustes kuivtoitu jahtima. Kindlasti tuleb aeg-ajalt külla ka mõni loomasõber, et oma lemmikut näidata ja temast lähemalt rääkida. Ja mine tea, ehk järgmisel aastal liigume juba edasi vabas looduses elavate loomade juurde.

 

Inglise keele ja väikeste filosoofide kooli juhendaja – Evelyn Vahi

Ametilt olen klassiõpetaja ning töötanud enamasti noorema koolieaga. Inglise keele õpetaja lisaeriala on viinud mind ka vanemate laste ja täiskasvanute ette. Samas olen teinud huviringe ka lasteaedades. Nii et kokkupuude lastega on olnud üsna laiahaardeline. Kõige olulisemaks pean muidugi enda kolme lapsega koos kasvamist ning nendega tegelemist.

Töös laste ja ka täiskasvanutega naudin eelkõige mõnusa õhustiku loomist, seejärel laabub ka teadmiste edastamine lihtsamalt ja ladusamalt.  Laste juures meeldib eelkõige nende vahetus, siirus, avatus ning uudishimu kõige uue ja huvita järele. Ka endale mulle meeldib uusi asju ja kohti avastada, käia reisimas, looduses, lugeda ning käsitööd teha.

Lastega filosofeerimise juurde jõudsin ma tänu Egle Säre samateemalistele kursustele. Peale kursuste läbimist praktiseerin seda ka koolis oma õpilastega ning kodus oma isiklike lastega. Kõige põnevam on nende ringide läbiviimise juures see, et sa ei või iial teada, kuhu alustatud teema välja võib viia. Nii võib vaikusest rääkides jõuda hoopis hirmuni või hirmust rääkides hoopis armastuseni. Usalduslikus ja toetavas õhkkonnas julgevad lapsed avaneda ning jagavad siiralt oma sügavamaid mõtteid ja tundeid.

Rohenäppude juhendaja – Eve Kangur

 Mulle meeldib elada mitmekülgset elu. Elus peab kõik olema tasakaalus. Seepärast olen end arendanud mitmetes erinevates valdkondades. Olen lõpetanud majandusteaduskonna, õppinud eelkoolipedakoogikat, lilleseadet. Minu üheks suureks hobiks on olnud alati rahvatants ning seetõttu huvitun ka rahvakultuurist. Huvi aianduse ja looduse vastu on minus olnud juba lapsest saati ning mõned aastad tagasi otsustasin sellega põhjalikumalt tutvuda. Nüüdseks olen lõpetanud Räpina Aianduskooli aedniku eriala ja olen juba aastaid kasvatanud ise suvelilli. Tänapäeva kiirest elutempost on meil vaja leida väljapääsuteed. Mina olen leidnud selle tee just siis, kui mu näpud on mullas ja ma tunnen, et olen osa loodusest. Tahan jagada oma teadmisi ka teiste inimestega. Eriti lastega, kuna mulle väga meeldib nendega tegeleda, sest nemad on alles maailma avastamas. 

 

Robootikakooli juhendaja – Kerli Mikk

Minikoolis korraldab robootikakooli ja legokooli Nuti-Mik OÜ Robootikakooli juhendaja Kerli Mikk. Suurte kogemustega reaalainete õpetaja, kes panustab robootika huviringide korraldamisesse, et arendada noorte digipädevust.

Nuti-Mik OÜ koostöös NutiLaboriga korraldab Minikoolis Nuti-Miku robootikaringi, mis on lastele täisteenus. Programm sisaldab esmast tutvust järgmiste robootika lahendustega (Bee-Bot, Ozobot, WeDO Lego Education), mis on loodud spetsiaalselt arendamaks laste tehnikaalast huvi. Igas ringitunnis ehitavad lapsed koostöös kaaslastega, juhendaja suunamisel, valmis roboti, mis täidab etteantud ülesannet. Kindlasti saab ringis ka esmase kokkupuute ja kogemuse WeDo graafilise programmeerimiskeskkonnaga… https://www.nutimik.ee/