Eelkool

Andekate laste eelkool Tartus 

6-7 aastaste eelkool

Eelkooli eesmärk on eakohase kirjanduse abil äratada huvi lugemise ja kirjutamise vastu ning rikastada lapse sõnavara. Lugemiseks ja kirjutamiseks vajalike baasoskuste kujunemiseks õpivad lapsed häälima sõnu ja leidma hääliku asukohta sõnas ning tundma lauseehituse reegleid. Eneseväljenduse arendamiseks tutvutakse erinevate kirjandusžanritega, õpitakse kuulama õpetajat ja kaaslasi, rääkima enda tegevustest ning jutustama pildi ja kuuldud teksti järgi,  luuakse esinemisvõimalusi. 

Eelkooli sooviks on anda lapsele kooliks vajalikud algteadmised ja sotsiaalsed oskused. Tegeleme matemaatika, eesti keele, looduse, inimeseõpetuse ja käelise tegevusega – ikka loominguliselt ja kasutades ka mängulisi elemente. Me kirjutame, loeme, arutleme, kuulame, arvutame, võrdleme, jutustame, loome võttes appi ka interaktiivsed vahendid ning igasse tundi kuulub ka killuke Vaikuseminuteid. 

5 aastaste eelkool

Programm kestab septembrist maini. 9 kuu jooksul õpivad lapsed eakohaseid oskusi lähtudes valdkondlikest eesmärkidest:

Keel ja suhtlemisoskused. Laps oskab ennast väljendada 5-8-sõnaliste lausetega, kasutades mitmekülgset sõnavara. Jutustab loogilises järjekorras lugu või sündmust. Oskab kasutada lihtsamaid omadussõnu kirjeldamaks esemeid. Mõistab küsimusi ja oskab neile vastata. Hääldab enamikku häälikuid õigesti, tunneb enamikku tähti (va võõrtähed) ja oskab neid maha kirjutada. Oskab kirjutada oma nime.

Matemaatika. Laps teab numbreid 1-10, oskab järjestada suurusi, pikkus, laob rütme ja eristab 5-8 värvi, eristab 5-6 kujundit. Lahendab lihtsamaid loogikaülesandeid.

Sotsiaalsed oskused. Laps mängib reeglitega mänge ja järgib reegleid. Laps oskab teiste lastega grupis teha koostööd, koos tegutseda, arvestada nendega ja oodata oma järjekorda. Laps mõistab laste tundeid ja käitub kõikide inimeste suhtes viisakalt ja hoolivalt. Suudab oodata oma järge ja aktsepteerib lihtsamaid reegleid.

Motoorika. Laps suudab keskenduda tähelepanu nõudvatele ülesannetele ja saab nendega hakkama. Laps suudab visata ja püüda palli, seista ühel jalal, kükitada ja hüpata. Oskab joonistada etteantud teemal, värvib joonte sees, oskab joonistada erinevaid kujundeid, puslesid kokku panna, meisterdab, lõikab kääridega.

Iseseisvus ja eneseteenindusoskused. Laps oskab pesta käsi, ise õueriideid seljast ära võtta ja selga panna, teab endale kuuluvaid asju ja hoiab neid korras. Laps teab kust võtta omale vajaminevaid asju ja paneb asjad oma kohapeale tagasi. Oskab kasutada tualetti iseseisvalt. Oskab paluda abi

Ajaplaneerimisoskus. Laps õpib perioodi jooksul eakohase tempoga tegutsemist, mille eesmärgiks on kevadeks grupi ühtlasem tegutsemine, tähelepanu suunamine ja hoidmine ning tegevustele keskendumine.

Suhtlemis- ja kuulamisoskus. Laps õpib ennast selgesti ja arusaadavalt väljendama, püsima teemas ja kasutama 5-8 sõnalisi lausungeid. Laps oskab oodata oma järge ja suudab kuulata teisi. Oskab esitada küsimusi ja ka neile vastuseid anda.

Probleemlahendused. Lapsel areneb loovus ja kasvab enesekindlus, lahendades erinevaid loovülesandeid. Laps oskab kasutada etteantud materjale eesmärgipäraselt.

Digioskused. Oskab kasutada Minikooli eelkoolis kasutatavaid digivahendeid (tahvelarvuti, BeeBot, WeDo 2,0, Bubble kujundirobot, valguslaud jt).

3-4 aastaste eelkool

Programm kestab septembrist maini. 9 kuu jooksul õpivad lapsed eakohaseid oskusi lähtudes valdkondlikest eesmärkidest:

Keel ja suhtlemisoskused. Laps oskab ennast väljendada lihtlausetega, oskab vastata küsimustele ning väljendada oma soove ja tundeid.

Matemaatika. Laps teab numbreid 1-5, oskab järjestada suurusi, laob rütme ja eristab põhivärve, eristab 3-4 kujundit.

Sotsiaalsed oskused. Laps oskab teiste lastega grupis suhelda, koos tegutseda, arvestada nendega ja oodata oma järjekorda. Laps mõistab laste erinevusi ja käitub kõikide inimeste suhtes viisakalt ja tolereerivalt.

Motoorika. Laps suudab keskenduda tähelepanu nõudvatele ülesannetele ja saab nendega hakkama. Laps suudab visata ja püüda palli, oskab puslesid kokku panna, meisterdab, lõikab kääridega.

Iseseisvus ja eneseteenindusoskused. Laps oskab pesta käsi, ise õueriideid enamasti seljast ära võtta ja selga panna, teab endale kuuluvaid asju ja hoiab neid korras. Laps teab, kust võtta omale vajaminevaid asju ja paneb asjad oma kohapeale tagasi.

Ajaplaneerimisoskus. Laps õpib perioodi jooksul eakohase tempoga tegutsemist, mille eesmärgiks on kevadeks grupi ühtlasem tegutsemine, tähelepanu suunamine ja hoidmine ning tegevustele keskendumine.

Suhtlemis- ja kuulamisoskus. Laps õpib ennast selgesti ja arusaadavalt väljendama, püsima teemas ja kasutama 3-4 sõnalisi lausungeid. Laps oskab oodata oma järge ja suudab kuulata teisi.

Probleemlahendused. Lapsel areneb loovus ja kasvab enesekindlus, lahendades erinevaid loovülesandeid. Laps oskab kasutada etteantud materjale eesmärgipäraselt.

Digioskused. Oskab kasutada Minikooli eelkoolis kasutatavaid digivahendeid (tahvelarvuti, BeeBot, WeDo 2,0, Bubble kujundirobot, valguslaud jt).

Miks on vaja last kooliks ette ettevalmistada?

Sujuvam üleminek uude keskkonda. Kool on lapse ja pere jaoks suur muutus, mis võib tekitada lapses ärevust, ebakindlust ja trotsi. Uus koht, uued reeglid, inimesed, ootused. Minikooli eelkool paneb varakult lapse ja pere sellesse olukorda ja laseb rahulikult sisse elada. Samuti saab laps eekoolis kokku puutuda erinevate situatsioonidega, millele me koos lahendusi otsime, küsimustele vastuseid saame ja lapsele kooliootust sisendame.

Sotsiaalsete oskuste arendamine. Koolis on palju suhtlemist õpetajate ja uute klassikaaslastega. Eelkoolis saab laps esimese kogemuse, julguse ja oskuse suhtlemiseks. Kui laps on harjutanud järjekorras ootamist, teistega jagamist, suhtlemist ja kuulamist, on tal kergem grupis hakkama saada.

Õpioskuste kujundamine. Lapsele on kasulik enne kooli alustada baasteadmiste ja oskuste arendmamist. Laps suudab keskenduda, tähelepanu hoida, ülesandeid lõpinu viia, tempot hoida ja lihtsaid juhisteid järgida. See kõik loob aluse edasiseks õppimiseks.

Keeleline ja kognitiivne areng. Ettevalmistusperioodil saab arendada lapse sõnavara, kõneoskust ja loogilist mõtlemist. Need on vajalikud nii lugema õppmiseks kui ka matemaatliliste probleemide lahendamiseks.

Emotsionaalne valmisolek. Laps, kes tunneb end turvaliselt ja usaldab enda võimeid, on koolis enesekindlam. Ettevalmistus aitab lapsel arendada eneseregulatsiooni, keskendumisvõimet ja iseseisvust

Koostöö koduga. Lapsevanemate usaldus ja positiivne suhtumine eelkooli, tagavad lapse õpimotivatsiooni ja positiivse suhtumise kooli ja õppimisse. Koostöös koduga toimub kogu eelkooliprogramm, milles oluline osa on ka kodus õppimisel ja õpetamisel. Lapsele antavad kodused ülesande treenivad last ja tema peret kohustusi täitma ja valmistavad ette kooliks.

Eelkoole viib läbi Minikooli juhataja Merle Luug

Kellel on haridusteaduste magistrikraad, ning kelle lastele suunatud teenuste pakkumise taust ulatub aastasse 2004, mil ühtede esimeste seas Tartu linnas sai ta tegevusloa lapsehoid Kukerpallile, millele 2007 lisandus Pillerpall, 2009 Põnniplaneedi hoiurühm ning 2022 Sädemete lastehoid. Iseloomustaksin end, kui julgelt ja riskivabalt kaugusse vaatavat ja edasipürgivat inimest. Mulle meeldib tegutseda ja armastan toimekaid inimesi. Armastan meisterdada, luua ja ehitada. Mulle meeldivad väga paljud asjad ja süttin pisemagi idee tekkimisel. Minu hüüdnimi ongi Säde 🙂 Oma andeks ei pea ma nii väga laste õpetamist, kui just lastega tegutsemist. Mulle meeldib laste siirus ja rõõm ning ma tahaksin nendeski leida üles kire, mis neid sütitab.

23. – 26. detsember – Jõulud
1. jaanuar – Uusaasta
23. – 24. veebruar – Eesti Vabariigi aastapäev
30. märts – Suur reede
1. aprill – Ülestõusmispüha
1. mai – Kevadpüha

Registreerimine (#3)

EELKOOLI REGISTREERIMINE